weekbrief: Kleurenmonster: Ik kleur mijn gevoel

Van maandag 19 tem vrijdag 30 september

Het kleurenmonster is in de war. Alle kleuren op zijn lijf staan dwars door elkaar. Een meisje wil hem helpen. Ze vertelt hem dat de kleuren voor gevoelens staan. Als je ze allemaal een eigen plekje geeft, voel je je prettiger. Het kleurenmonster ontdekt welke kleur voor welke emotie staat en ordent ze allemaal:

-       Geel: ik ben blij

-       Rood: ik ben boos

-       Blauw: ik ben verdrietig

-       Groen: ik ben rustig

-       Grijs: ik ben bang

-       Roze: ik ben verliefd

Onze doelen van dit THEMA:
*  Onze gevoelens leren verwoorden en koppelen aan de kleurenmonsters.
*  We leren de kleuren benoemen, sorteren.


Meebrengen:
Maandag 19 september: een washandje in lichte kleur: wit, geel, beige. Het mag ook een wegwerk washandje zijn. (NAAMTEKENEN)

Aandachtspunten:
* De drankfles van thuis vullen met water
* Steeds 2 tussendoortjes meegeven
* Woensdag fruitdag
* Fruit op school vanaf 12 oktober
* Geen school op 3, 4 en 19 oktober
* De heen en weer mapjes de volgende dag terug meegeven naar de klas


Juf Anja & Juf Eveline

Reacties

Populaire posts van deze blog

Weekbrief: Piraten van de zee (ridder-circusklas)

weekbrief: we kijken uit naar Kerstmis

Terug naar school.. op vrijdag 1 September